Op zoek naar Fairtrade adviseur regio Noord

Afbeelding voor Op zoek naar Fairtrade adviseur regio Noord

We zijn op zoek naar een Fairtrade adviseur voor de regio Noord. Regioadviseurs zijn vrijwilligers van het landelijk campagneteam en vervullen met veel passie hun ambassadeursrol. Ze dragen de visie van de Fairtrade Gemeente campagne met veel enthousiasme uit.

Wat staat je Fairtrade adviseur te wachten?

• Je stimuleert en initieert in de eigen regio Fairtrade initiatieven en ondersteunt kernteams in het behalen van de titel en geeft op verzoek voorlichting over de campagne
  • Je bent op de hoogte van wat er speelt in de regio en speelt in op de hulpvraag van kernteams
  • Je beheert de mailbox noord@fairtradegemeenten.nl
  • Je organiseert 2x per jaar een bijeenkomst voor uitwisseling tussen alle Fairtraders actief in jouw regio
  • Je overlegt 2x per jaar met het bestuur van de St. Fairtrade Gemeente NL
  • Je overlegt op regelmatige basis met de andere regio adviseurs en de campagnecoördinator

Regioadviseur Noord
Op dit moment zijn we op zoek naar een adviseur die het stokje van Andrew gaat overnemen. Dus ben jij actief in een Fairtrade Gemeente in de provincie Groningen, Friesland of Drenthe en spreekt het aan om je Fairtrade expertise in te zetten? Laat het ons dan vooral weten. We verwelkomen je graag op het landelijke campagnebureau!

Vergoeding
Regioadviseurs ontvangen jaarlijks 500 euro vergoeding, bestemd voor reiskosten. Voor het organiseren van de regiobijeenkomsten ontvangen zij per bijeenkomst een budget. Qua tijdsinvestering kost het je gemiddeld 4 uur per week.

Wie zijn de regioadviseurs?
Regio Noord | noord@fairtradegemeenten.nl
Voor Fairtrade Gemeenten (in wording) in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe.

Regio Midden |  Liesbeth Oosterhagen | midden@fairtradegemeenten.nl
Voor Fairtrade Gemeenten (in wording) in de provincies Gelderland, Flevoland, Utrecht en Overijssel.

Regio Zuid  | Don Freijters | zuid@fairtradegemeenten.nl
Voor Fairtrade Gemeenten (in wording) in de provincies Noord Brabant en Limburg.

Regio West | Ruud Lambregts | west@fairtradegemeenten.nl
Voor Fairtrade Gemeenten (in wording) in de provincies Zuid Holland, Noord Holland en Zeeland.

Interesse?

Interesse om samen met Liesbeth, Ruud en Don Fairtrade op de kaart te zetten in jouw regio? Of wil je meer informatie neem dan contact met ons op info@fairtradegemeenten.nl.