Ontwerp je eigen Tony’s!

Win een reep met jouw eigen wikkel

Hoe? Ontwerp een wikkel voor jouw Tony’s Chocolonely reep. Het thema van je ontwerp: Fairtrade & Klimaat. Het tekenblad met ontwerp kan tot en met de Fairtrade Week (6 november) worden ingeleverd. Gebruik je creativiteit en ga aan de slag ;)!

Afbeelding voor Ontwerp je eigen Tony’s!

Ontwerpwedstrijd

Ontwerp je eigen Tony’s wikkel

Doe mee!

Ontwerp je eigen Tony’s wikkel

Pak je potloden, stiften en/of verf en ga aan de slag!

Klimaat

Het thema: Fairtrade & Klimaat

Tip: Zorg dat er zo weinig mogelijk wit van de wikkel nog zichtbaar is.

De prijs?

Een reep Tony’s met je eigen ontwerp

Lever je ontwerp in op het adres welke op het tekenblad staat aangegeven. Of mail naar kautar@fairtradegemeenten.nl

Het is bijna weer de Fairtrade Week
Tijdens deze week van 29 oktober t/m 6 november organiseren Fairtrade Gemeenten tal van activiteiten om aandacht te vragen voor Fairtrade. Deze editie doen we dat met een wedstrijd: Ontwerp je eigen Tony’s!

Hoe doe je mee?
Het tekenblad om mee te doen heb je ontvangen van de leerkracht, meegenomen bij de Wereldwinkel, bibliotheek of een andere plek in jouw dorp of stad. Het thema van je ontwerp: Fairtrade & klimaat. Je kan het tekenblad ook hieronder downloaden. Print het formulier uit op 100%.

Je kan het tekenblad ook hier downloaden.

Iedereen kan meedoen! We gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen als jouw tekening een winnaar is van de wedstrijd. Ben je nog geen 18 jaar? Vraag dan toestemming aan je ouders en vermeld het mailadres of telefoonnummer van je ouder/verzorger. Kijk voor meer informatie over onze wedstrijd op www.fairtradegemeenten.nl/ontwerpwedstrijd. Hier vind je ook dit formulier om uit te printen (print het op 100%).

Vergeet niet om je naam, leeftijd, woonplaats en mailadres of telefoonnummer erbij te zetten.

Jury – wie kiezen de mooiste tekening?
De ontwerpen worden door een jury beoordeeld. Zij leggen alle inzendingen naast elkaar en kiezen de mooiste. Dat zal moeilijk worden! Heeft jouw ontwerp gewonnen dan nemen zij contact met je op. De prijs is een reep Tony’s Chocolonely met jouw eigen ontwerp. Hoe tof! Heel veel succes!

Klimaatverandering

Wat is het?

Het klimaat verandert doordat de temperatuur op aarde stijgt. Vooral kleinschalige boeren in Azië, Latijns-Amerika en Afrika worden hard getroffen. Oogsten worden aangetast door hevige regenval of extreme droogte. Om dit tegen te gaan gebruiken Fairtrade boeren de Fairtrade premie om te investeren in bijvoorbeeld schaduwbomen, koken op biogas en het verbouwen van verschillende gewassen (biodiversiteit). Wij bij Fairtrade Gemeente steunen deze boeren door hier in Nederland meer impact te realiseren. Koop ook eens wat vaker een Fairtrade product en draag je steentje bij aan een beter bestaan voor boeren en werknemers wereldwijd.

Foto van