Sustainable Development Goals

Afbeelding voor Sustainable Development Goals

Presentatie van de Global Goals, duurzame doelstellingen van de Verenigde Naties, door Maartje Aarts op donderdag 31 oktober op het gemeentehuis Zeist.

Uitnodiging

Aanvang 20.00 uur (inloop 19.30 uur)

Maartje Aarts was  tot voor kort voorzitter van Platform Global Goals Oss. Een organisatie van 50 vrijwilligers en een steeds groeiend netwerk in wat zij noemt ‘een lokale Global Goals community‘.
De gemeente Oss  haalde in 2017 en 2018, onder haar leiding en in nauwe samenwerking met de gemeente, de titel ‘Meest Inspirerende Global Goals Gemeente van Nederland’.
Sinds 2013 is Oss een Fairtrade gemeente.
Maartje is een inspirerende spreker die graag haar ervaringen uit binnen- en buitenland deelt als vrijwilliger, Fairtrader, verbinder en communitybuilder.

Als coach, adviseur en trainer voor Global Goals en Fairtrade werkt ze mee aan innovaties voor  ondernemers, onderwijs, overheid, vrijwilligersorganisaties en burgerinitiatieven.

Fairtrade en de Sustainable Development Goals, de ambitieuze duurzame doelstellingen van de Verenigde Naties, zijn in haar visie nauw verweven.
Ze noemt Fairtrade dé manier om te werken aan vele doelen in de Global Goals.

Daarover kan ze boeiend vertellen en gaat ze graag in gesprek:
Over de dynamiek van vrijwilligerswerk, de maatschappelijke en economische waarde van Fair Trading en hoe de Global Goals samen lokaal waar maken.
De inspiratie voor een lokale gemeenschap kreeg ze van stammen waarbij  zij woonde tijdens haar verblijf in het buitenland.

Alles voor een wereld die duurzaam en fair wordt voor iedereen.

Fairtrade Werkgroep Zeist

Voorzitter Cor Doelwijt