Voorschoten viert Fairtrade Week

Persbericht oktober 2021, gepubliceerd in de Voorschotense Krant
Afbeelding voor Voorschoten viert Fairtrade Week

Van 30 oktober tot en met 7 november 2021 staat Nederland weer in het teken van fairtrade. Het is dan de Fairtrade Week. In Nederland werkt een kwart van alle Nederlandse gemeenten aan het behalen of behouden van de titel Fairtrade Gemeente. Door acties te organiseren laten zij samen zien dat er inmiddels een ruime keuze aan fairtrade producten is. Organisaties en mensen laten door hun aankopen zien dat zij bewust rekening houden met boeren en producenten aan het begin van de productieketen.

Winactie samen-thee-moment-pakket
Deze Fairtrade Week staat in het teken van thee. Bij veel winkels en horeca die fairtrade producten gebruiken of verkopen krijg je fairtrade theezakjes gratis met informatie over de campagne.

En er is nog een mooie thee-actie: Fairtrade Gemeente Voorschoten roept zoveel mogelijk mensen op om een foto te maken van jouw samen-thee-moment. Volg Fairtrade Gemeente campagne op Facebook (fairtrade.gemeente) en Instagram (fairtradegemeente) en deel je foto tijdens de Fairtrade Week met #samentheemoment.  Of stuur een foto van jouw post naar info@fairtradegemeenten.nl. Onder de inzendingen worden twee complete Fairtrade samen-thee-moment-pakketten verloot. De theepakketten zijn rijkelijk gevuld met een theepot, twee theekopjes, fairtrade thee, fairtrade chocolade en nog veel meer leuks.

Waarom kiezen voor Fairtrade
Naast thee zijn er natuurlijk veel meer fairtrade gecertificeerde producten, denk hierbij aan koffie, rijst, kokosmelk, bananen, suiker, koekjes en chocolade. Fairtrade helpt boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden om een betere plek te verwerven in de handelsketen, zodat ze kunnen leven van hun werk en kunnen investeren in een duurzame toekomst. De keuzes waar wij dagelijks in de supermarkt of winkels voor komen te staan, geven ons telkens weer de kans om te kiezen voor een betere wereld. Iedereen kan een bewuste keus maken. Maak jij het verschil? Kies voor Fairtrade!
Alvast bedankt namens alle boeren en producenten.

Werkgroep Fairtrade Gemeente Voorschoten

Doe mee aan de Winactie samen-thee-moment-pakket van Fairtrade Voorschoten