Uitreiking fairtrade-titels

Afbeelding voor Uitreiking fairtrade-titels

Op 5 mei 2019 werd de titel Fairtrade Gemeente voor de gemeente Venlo geprolongeerd. Daarnaast werden andere organisaties in het zonnetje gezet die mijlpalen op het gebied van Global Goals hebben weten te bereiken.

In en rond de Jongerenkerk stond deze 5e mei alles in het teken van de Global Goals. Buiten was een markt met kraampjes. De ochtend begon met een maaltijd in de Jongerenkerk. Hierna was het woord aan Arno van Remortel, voorzitter van FAIR Venlo. Hij leidde de middag die in het teken stond van het uitreiken van juryrapporten aan instanties die mijlpalen op het gebied van de Global Goas hebben weten te bereiken.

De uitreiking wordt gedaan door de voorzitter van de landelijke Fairtrade Gemeente Campagne, Henk Zandvliet. Wethouder Pollux wordt het podium opgevraagd, omdat gemeente Venlo de titel Fairtrade Gemeente heeft geprolongeerd. Fontys Venlo wordt gehuldigd voor de voortzetting van de titel Fairtrade Hogeschool. Jongerenkerk Venlo verkrijgt de titel Fairtrade Kerk en daarnaast het predikaat Groene Kerk. Landhuis De Barones uit Arcen verkrijgt de titel Fairtrade Restaurant.

Van links naar rechts: Marij Pollux (namens Gemeente Venlo), Henry Walboomers (namens Fontys Hogeschool Venlo), Marjolein en Peter Both (namens Landhuis De Barones), Gerrie Gijsen (namens Jongerenkerk Venlo), Henk Zandvliet (voorzitter landelijke Fairtrade Gemeente Campagne)