waterschap Hollandse Delta

Wethouder Marten Japenga en vertegenwoordigers van de Werkgroep Fairtrade Ridderkerk reikten het Fairtrade certificaat uit aan de heemraad Leo Stehouwer van waterschap Hollandse Delta.

waterschap Hollandse Delta is nu nog duurzamer door het gebruik van Fairtrade producten

Er zijn 21 waterschappen in Nederland, zij zorgen voor droge voeten,schoon water en voldoende

water. De waterschappen kijken altijd hoe zij duurzamer en goedkoper kunnen werken.Bijvoorbeeld

door het opwekken van groene energie voor de zuiveringsinstallaties.De waterschappen houden rekening met de natuur en het milieu.Er werken zón 12.000 mensen.

Waterschap Hollandse Delta is het 1e waterschap in Nederland dat deze eervolle titel in ontvangst mocht nemen.

Naast Fairtrade koffie en thee,worden er ook diverse Fairtrade producten in de bedrijfskantine

gebruikt

Daarom Fairtrade!
Fairtrade staat voor eerlijke handel. Door het (ver)kopen of gebruiken van Fairtrade producten, kunnen mensen in ontwikkelingslanden beter leven. Boeren en producenten krijgen een goed loon of een goede prijs. Daarmee bouwen ze aan een toekomst voor hun bedrijf, familie en omgeving.

Sinds 2016 heeft Ridderkerk de eervolle titel van Fairtrade Gemeente. Veel winkels, supermarkten, bedrijven, horecagelegenheden, maar ook scholen, kerken en (sport)verenigingen gingen waterschap Hollandse Delta voor.

Meer weten of ook deelnemer worden? Kijk op www.fairtradegemeenten.nl/ridderkerk of neem contact op met Frans de Graaff van de Werkgroep Fairtrade Ridderkerk: (0180) 451 234.