Certificaten voor bewuste ondernemers!

Op dinsdag 10 mei hebben 14 organisaties een Fairtrade of SDG Certificaat mogen ontvangen op het Stadhuis in Leeuwarden!
Afbeelding voor Certificaten voor bewuste ondernemers!

Bewust duurzame en eerlijke keuzes maken binnen je bedrijfsvoering, dat is wat deze kandidaten allemaal verbindt en ertoe leidde dat zij onlangs een Fairtrade of SDG certificaat overhandigd kregen van wethouder Hein Kuiken.

Met de uitreiking worden enerzijds de bewuste keuzes die de kandidaten doorvoeren in hun organisatie erkend, maar is het doel vooral ook om anderen die nog niet die stappen hebben gemaakt te stimuleren. Met soms eenvoudige acties is een groot verschil te maken. En dat tonen de gecertificeerden door zich aan te sluiten bij de Fairtrade Gemeente campagne.

De certificaten werden uitgereikt aan het Natuurmuseum, Fryslân Fungies, Restaurant Beslag, NHL Stenden, het Friesland College, De Pluymgraaff, Pip’s Delicious, Meet Mister Fred, Bijzondereboekjes.nl, Green & Co, Madelief, Laura’s kledingkast, Tea & More en Yn’e Sinne Farm.

Al deze kandidaten laten zien dat duurzaam ondernemen en eerlijke handel belangrijk zijn, maar ook goed uit te voeren. ,,Stel jezelf bij iedere stap de vraag of er een duurzaam alternatief is, dan zul je zien dat je verrast wordt door de mogelijkheden”, zo stelde één van de kandidaten.

De gemeente Leeuwarden draagt de titel Fairtrade Gemeente en zet zich met een werkgroep van vrijwilligers in om meer bewustwording te creëren en daarmee ondernemers, werknemers, inkopers en consumenten te stimuleren eerlijke keuzes te maken. Meer info online. fairleeuwarden.nl

Dit artikel is ook te lezen in de Huis aan Huis Leeuwarden.