VV Nieuweschoot eerste Fair Trade sportclub in Heerenveen

Afbeelding voor VV Nieuweschoot eerste Fair Trade sportclub in Heerenveen

Het bestuur van VV Nieuweschoot kreeg zaterdagmorgen uit handen van wethouder Jelle Zoetendal een certificaat en een echte Fairtrade voetbal voor de eerste Fairtrade sportclub in Heerenveen.

De Fairtrade Gemeente campagne streeft volgens de wethouder naar een wereld waarin iedereen een kans op ontwikkeling krijgt. Door te zorgen voor meer eerlijke handel, stellen wij boeren en producenten in ontwikkelingslanden in staat om zelf hun levensomstandigheden te verbeteren en te bouwen aan een toekomst voor hun bedrijf, hun familie en hun omgeving.

Zo wordt er o.a. in de kantine van VV Heerenveen Fair Trade koffie en thee geschonken. Zelfs de suiker en de roerstokjes zijn Fairtrade. Zoetendal: ,,We zijn als gemeente blij dat ook de eerste sportclub van Heerenveen een certificaat heeft ontvangen. Diverse andere bedrijven, waaronder horeca, kerken en winkels, hebben in het afgelopen jaar al eentje ontvangen.”