Titelverlenging Fairtrade gemeente op basis van verdiepingsplan 2020 – 2025

Afbeelding voor Titelverlenging Fairtrade gemeente op basis van verdiepingsplan 2020 – 2025

Opnieuw Fairtrade Gemeente
Het verdiepingsplan is in december beoordeeld door de landelijk jury. Heerenveen mag zich daarmee ook in 2020 en 2021 Fairtrade gemeente noemen. Wethouder Jaap van Veen: “Het is geweldig dat we de komende twee jaar opnieuw Fairtrade gemeente mogen zijn. Een mooie waardering voor de inzet van de vrijwilligers van de werkgroep (H)eerlijk Heerenveen. Ik ben trots dat wij samen met vele bedrijven en organisaties Fairtrade ondersteunen.”

Sinds oktober 2016 is Heerenveen officieel een Fairtrade gemeente. Deze titel is ons, na een succesvol jaar, in 2017 opnieuw toegekend. In 2019 hebben wij een herbevestiging aangevraagd en met succes! Wij mogen ons de komende twee jaar weer Fairtrade Gemeente noemen!

Fairtrade Gemeente is een eervolle titel die aangeeft dat in onze gemeente winkels, horeca, bedrijven, organisaties, inwoners en de lokale overheid samenwerken aan meer eerlijke handel: Fairtrade.

Zoals in de sport Fairplay al vanzelfsprekend is, willen we voor gebruikers, consumenten, ondernemers en jeugd Fairtrade vanzelfsprekend maken.

Maar wat is Fairtrade nu eigenlijk? Fairtrade producten zijn herkenbaar aan diverse keurmerken. Door Fairtrade producten te kopen investeert u in mensen in ontwikkelingslanden. Via Fairtrade ontvangen zij een eerlijke prijs voor hun producten en werken zij onder menswaardige omstandigheden. Dus geen kinderarbeid, gedwongen arbeid en geen extreem lange werkdagen. Maar wel aandacht voor milieuvriendelijke productieprocessen. Kijk voor meer informatie op https://www.heerenveen.nl/duurzaam/hoe-wordt-u-een-fairtradeorganisatie/

Doe ook mee!

De gemeente is er trots op dat wij samen met vele bedrijven en organisaties Fairtrade ondersteunen. In 2019 hebben wij aan o.a. Voetbalvereniging Akkrum, Rabobank Heerenveen Zuidoost Friesland, Elvira’s Haarstudio en Z.E.I. positiekleding een certificaat uit mogen reiken. Verkoopt of gebruikt u ook Fairtrade producten? Sluit u dan aan bij onze campagne.

Ruim 70 bedrijven en organisaties gingen u voor. Laat een reactie achter en wij nemen contact met u op.