Heerde: wereldwijd Naoberschap

Sinds kort ziet u het duidelijk aangegeven als u de gemeente Heerde binnenrijdt: Heerde is Cittaslow én Fairtrade. Heerde is de eerste en enige gemeente die beide keurmerken heeft. Met deze keurmerken laat Heerde zien ‘wereldwijd naoberschap’ belangrijk te vinden.
Afbeelding voor Heerde: wereldwijd Naoberschap

Noaberschap is een tegenhanger van de individualisering van onze maatschappij. De samenleving in Heerde wil echt nog samen-leven.  Dit uit zich in hoe de inwoners van deze gemeente met elkaar omgaan en de gastvrijheid aan bezoekers. Maar ook in hoe we met onze omgeving omgaan.

Het naoberschap van Heerde is lokaal zichtbaar met Cittaslow (het internationale keurmerk voor gemeenten waar inwoners en bezoekers op een plezierige, gastvrije manier kunnen genieten van mooie natuur en cultuurhistorie, in een menselijk tempo) en wereldwijd als Fairtrade-gemeente, het bekende merk voor eerlijke handel in voedsel, speelgoed, katoen, beelden, vazen, verantwoorde houtproductie (FSC) en duurzaam energiegebruik.

Meer weten?

Wilt u meer weten over het naoberschap van Heerde of hoe we invulling geven aan Cittaslow en Fairtrade? Kijk dan op www.heerde.nl/naoberschap.