Brede steun voor Global Goals Gemeente De Bilt

Afbeelding voor Brede steun voor Global Goals Gemeente De Bilt

Op woensdag 30 maart ontvingen burgemeester Sjoerd Potters en kinderburgemeester Feline Lauret namens Duurzaam De Bilt uit handen van Henk Zandvliet het manifest ‘DeBilt4GlobalGoals’. Dit breed onderschreven manifest vraagt de nieuwe gemeenteraad die op dezelfde dag werd geïnstalleerd, om De Bilt uit te roepen tot Global Goals Gemeente. Het pleidooi wordt niet alleen door heel veel inwoners onderschreven, maar ook door bedrijven als Poonawalla Science Park en enkele supermarkten, door twee kerken en de moskee, door vrijwel alle scholen voor basis- en voortgezet onderwijs, de Voedselbank, de Fietsersbond en het Utrechts Landschap.

Het manifest vloeit voort uit de jaarlijkse Duurzame Week in oktober. Daarin laten tal van organisaties, bedrijven en instellingen zien op welke manier zij bijdragen aan een duurzaam De Bilt én aan een duurzame wereld. Het initiatief voor deze week is een paar jaar geleden genomen door een samenwerkingsverband van de werkgroep Fairtrade De Bilt, de energiecoöperatie BENG!, Biltsheerlijk, de Wereldwinkel en het Platform Samen voor De Bilt.

DeBilt4GlobalGoals

.