Criterium 4 | bedrijven en organisaties

Lokale organisaties, bedrijven en groothandels kopen en gebruiken Fairtrade producten op de bedrijfsvloer en in de kantine.

Lokale bedrijven en organisaties doen mee, en:

  • Alle Fairtrade en duurzame bedrijven en organisaties staan vermeld op de lokale gemeente pagina met een verwijzing naar hun website en contactgegevens.
  • Hoe meer bedrijven en organisaties meedoen in de campagne, hoe meer draagvlak.  
Foto van

Lokale organisaties, bedrijven en groothandels kopen en gebruiken Fairtrade producten op de bedrijfsvloer en in de kantine.

De sportvereniging kiest voor Fairtrade koffie en thee in de kantine, maar ook geloofsgemeenschappen en bibliotheken schenken Fairtrade koffie en thee. Maar wat te denken van scholen, Hogescholen en Universiteiten? Zij kunnen zelfs een eigen Fairtrade titel behalen. Onder bedrijven verstaan we kantoren, ZZP’ers, leveranciers of ondernemers uit het midden- en klein bedrijf zoals kapperszaken en B&B’s. Iedereen kan meedoen in onze campagne en alleen samen maken we het verschil!

Tips voor het kernteam

Alle indicatoren en tips voor het behalen van de criterium 4 staan uitgebreid beschreven in de handleiding; een praktische wegwijzer en naslagwerk! 

Stimuleer bedrijven om Fairtrade kerstpakketten in te kopen bij de Wereldwinkel.

Betrokken ondernemers kunnen als Fairtrade Ambassadeurs worden ingezet.

Club, Vereniging, Ziekenhuis, School (basis- en voortgezet), Hogeschool | Universiteit, Waterschap en Kerk kunnen een eigen Fairtrade titel in de wacht slepen.