Join us en ga vandaag nog aan de slag met Fairtrade
De zes campagnecriteria
Criterium 1
Een kernteam stimuleert Fairtrade
Er is een lokaal kernteam actief die initiatieven neemt om de titel Fairtrade Gemeente te behalen en te behouden.
Criterium 2
De lokale overheid kiest voor Fairtrade
Het gemeentebestuur spreekt zich uit vóór Fairtrade. De gemeente neemt dit op in beleid en koopt Fairtrade producten in. |
Criterium 3
Winkels en horeca verkopen Fairtrade producten
In plaatselijke winkels verkopen ze Fairtrade en duurzame producten. Daarnaast serveren de lokale horecazaken Fairtrade producten. |
Criterium 4
Bedrijven en organisaties gebruiken Fairtrade
Lokale bedrijven en maatschappelijke organisaties kopen en gebruiken Fairtrade producten in de kantine en/of op de bedrijfsvloer. |
Criterium 5
Lokale (media)aandacht
Het kernteam organiseert publieksevenementen, zorgt voor lokale publiciteit rond de campagne en creëert bewustwording over het thema Fairtrade onder de inwoners. |
Criterium 6
Sustainable Development Goals
De titel Fairtrade Gemeente betekent dat jouw gemeente concreet bijdraagt aan de invulling van de Global Goals. Het kernteam draagt bij aan het levend maken van de SDG’s en benoemt daarbij de impact van Fairtrade.