Criteria Fairtrade Gemeente

Afbeelding voor Criteria Fairtrade Gemeente
Afbeelding voor Criteria Fairtrade Gemeente

Join us en ga vandaag nog aan de slag met Fairtrade

De zes campagnecriteria

Criterium 1

Een kernteam stimuleert Fairtrade

Er is een lokaal kernteam actief die initiatieven neemt om de titel Fairtrade Gemeente te behalen en te behouden.

Criterium 1 | kernteam
Foto van

Criterium 2

De lokale overheid kiest voor Fairtrade

Het gemeentebestuur spreekt zich uit vóór Fairtrade. De gemeente neemt dit op in beleid en koopt Fairtrade producten in.
Criterium 2 | lokale overheid
Foto van

Criterium 3

Winkels en horeca verkopen Fairtrade producten

In plaatselijke winkels verkopen ze Fairtrade en duurzame producten. Daarnaast serveren de lokale horecazaken Fairtrade producten.
Criterium 3 | Fairtrade en duurzame deelnemers
Foto van

Criterium 4

Bedrijven en organisaties gebruiken Fairtrade

Lokale bedrijven en maatschappelijke organisaties kopen en gebruiken Fairtrade producten in de kantine en/of op de bedrijfsvloer.
Criterium 4 | bedrijven en organisaties
Foto van

Criterium 5

Lokale (media)aandacht 

Het kernteam organiseert publieksevenementen, zorgt voor lokale publiciteit rond de campagne en creëert bewustwording over het thema Fairtrade onder de inwoners.
Criterium 5 | media-aandacht
Foto van

Criterium 6

Sustainable Development Goals

De titel Fairtrade Gemeente betekent dat jouw gemeente concreet bijdraagt aan de invulling van de Global Goals. Het kernteam draagt bij aan het levend maken van de SDG’s en benoemt daarbij de impact van Fairtrade.

Criterium 6 | SDG’s
Foto van